Senzorul de oxid de azot, cunoscut și sub numele de senzor NOx, este o componentă cheie a sistemului de control al emisiilor de gaze de eșapament din vehiculele moderne. Acest senzor monitorizează nivelul de oxizi de azot (NOx) din gazele de eșapament, care sunt gaze nocive generate în motoarele cu ardere internă, în special în motoarele diesel. În cazul în care este defect, acesta poate duce la o serie de probleme, atât în ceea ce privește performanța motorului, cât și în ceea ce privește protecția mediului. Este posibil să conduceți cu un senzor NOx defect? Vă încurajăm să citiți în continuare.
Cum funcționează senzorul NOx?
Detectorul detectorul de NOx, amplasat în sistemul de evacuare al vehiculului, funcționează pe principiul analizei chimice a gazelor de eșapament. Funcția sa este de a monitoriza și analiza în mod continuu concentrația de oxizi de azot (NOx) din gazele de eșapament. Senzorul este format din două componente – un senzor în amonte și un senzor în aval. Senzorul din amonte măsoară direct concentrația de NOx din gazele de eșapament, în timp ce senzorul din aval măsoară eficiența reducerii NOx pentru a evalua performanța sistemului de post-tratare a gazelor de eșapament.
Senzorul NOx utilizează un material ceramic special care își modifică proprietățile electrice sub influența gazelor de eșapament. Pe baza acestor modificări, senzorul este capabil să determine concentrația de NOx.
Este sigur să conduceți cu un senzor NOx defect?
Primul simptom al unui motor defect este activarea becului de control al motorului. Un senzor de NOx defect nu reprezintă un pericol imediat pentru condus. Cu toate acestea, poate cauza o serie de alte probleme. Mai jos sunt prezentate cele mai importante.
- Performanța motorului – un senzor NOx defect poate duce la defecțiuni ale motorului, cum ar fi pierderea de putere, funcționare neregulată sau creșterea consumului de combustibil.
- Deteriorări mecanice – conducerea prelungită cu un senzor NOx defect poate duce la defectarea altor părți ale sistemului de evacuare, cum ar fi convertorul catalitic. În cazuri extreme, acest lucru poate reprezenta un pericol pentru șofat.
- Probleme juridice și de mediu – conducerea cu un senzor NOx defect duce, de asemenea, la creșterea emisiilor de oxizi de azot dăunători. În plus, emisiile crescute de NOx sunt dăunătoare pentru mediu și sănătatea publică.
Din motive tehnice, un vehicul cu un senzor de NOx defect va putea fi condus în continuare. Cu toate acestea, conducerea unui vehicul cu acest tip de defecțiune prezintă o serie de riscuri potențiale care pot afecta siguranța, performanțele vehiculului și conformitatea legală. Conducerea cu un senzor NOx defect are, de asemenea, un impact negativ asupra mediului.