Probleme cu răcitorul de evacuare MAN TGX Euro 6 EGR

Răcitor de gaze de eșapament, supapă EGR, recirculator, modul EGR, modul de recirculare sunt doar câteva dintre denumirile folosite de proprietarii de camioane MAN TGX Euro 6 în diferite configurații de motor și cabină.

Indiferent cum sunt numite de către proprietarii de camioane sau de către cei care se ocupă de întreținerea flotei, mecanici, stații de diagnosticare sau stații de service, acestea au un numitor comun – rata de defecțiune.

Nu știm dacă rata de eșec se datorează designului recirculatorului de gaze de eșapament în sine sau altor componente montate pe vehicul, dar vom încerca să oferim o mică perspectivă asupra câtorva sau poate chiar a unei duzini de motive pentru care EGR-ul denumit anterior eșuează. Iar întrebarea fundamentală este dacă eșuează întotdeauna și dacă ce sau poate cine este de vină.

 

Care este rata de defecțiune a răcitorului de gaze de eșapament din cauza?

Diagnosticul de service – scurgere la sistemul EGR, rezultatul analizei computerizate confirmă practic eroarea EGR. Diagnostic – trebuie înlocuit. Prețul unuia nou depășește adesea prețul net de 10.000 PLN, la care se adaugă înlocuirea, timpul de nefuncționare a vehiculului, timpul de așteptare și toate acestea se adaugă la „pierderile” proprietarului vehiculului, oricare ar fi acesta.

Noi nu judecăm dacă 12.000 de lire sterline este mult sau puțin. De fapt, majoritatea clienților încep să caute o soluție alternativă la cea oferită de o stație ASO autorizată, căutând opțiuni de înlocuire sau de reparație.

Slavă lor dacă vin la noi. În primul rând, au șansa de a obține informații despre posibilitatea de a economisi bani la achiziționarea unui EGR recondiționat pentru MAN TGX Euro 6. În al doilea rând, vor primi un produs care, din punct de vedere al calității și durabilității, nu este inferior produselor OE. Și în al treilea rând, și foarte important, avem grijă de mediu prin utilizarea mijloacelor disponibile pentru regenerarea EGR. 

 

Defectarea modulului EGR la MAN TGX Euro 6

Răcitorul de gaze de ardere EGR, modulul de gaze de ardere EGR, este instalat practic în cel mai înalt punct al motorului, direct pe sistemul de evacuare din camera de ardere, separat doar de un cot scurt.În practică, acest lucru înseamnă că temperaturile foarte ridicate de până la 600 StC acționează direct asupra clapetelor de accelerație.

În continuare, prin intermediul clapetei de accelerație deschise, acestea intră în sistemul de conducte din interiorul recirculatorului, care este spălat cu lichid din sistemul de răcire. O parte din gazele de eșapament intră direct în sistemul de evacuare prin intermediul convertizorului catalitic spre exterior, iar o parte se întoarce din nou în camera de ardere.

Prin urmare, gazele de eșapament sunt răcite prin trecerea printr-un sistem de tuburi sau, în mod special, un răcitor cu tuburi și coajă, care la rândul său le răcește în conformitate cu standardele Euro VI privind gazele de eșapament.

În practică, un lucru foarte simplu și ușor de făcut, arderea radiatorului, reducerea temperaturii, standarde de evacuare Euro 6, sună fantastic.

În practică, se pare că este un dispozitiv foarte defect care, din cauza locului de instalare, a problemelor sistemului de răcire, a unui catalizator uzat, a problemelor cu injectoarele, turbo, intercooler, face ca răcitorul EGR să aibă scurgeri și ca lichidul din sistemul de răcire să intre în sistemul de evacuare.

Funcționarea defectuoasă a recirculatorului poate fi însoțită de:

  • limitată performanța motorului;
  • problemă cu fluxul de gaze de eșapament în sistemul de admisie;
  • Motorul merge la ralanti neuniform m;
  • probleme cu pornirea la rece;
  • lipsa de fluiditate la accelerare.

De ce s-a defectat recirculatorul de gaze de eșapament?

Pentru a afla de ce s-a defectat recirculatorul de gaze de eșapament, merită să verificați și să analizați următoarele:

  1. Scurgere răcitor de aer de supraalimentare de înaltă presiune. OE 51095007168; 51095007196; 51095005018; 51095005019; 51095005022; 51095007151; 51095007147; 51095007160;
  2. Eficiența DPF, Permeabilitatea DPF
  3. Scurgere radiator de joasă presiune OE 51095007169; 51095007148; 8ML376750-511
  4. etanșeitatea zonelor responsabile de pierderea de lichid de răcire în sistem, sau care provoacă defecțiuni

Elementele de mai sus reprezintă cea mai frecventă cauză a supraîncălzirii și a deteriorării cartușului tubular din EGR. Montarea unui modul de răcire EGR achiziționat pe un sistem defect va duce la supraîncălzire și la desigilarea din nou a inserției de tip shell-and-tube.

Merită menționat, desigur, șoferul și tehnica sa de conducere și, mai presus de toate, grija pe care o poartă mașinii.

Presupunem, bineînțeles, că dumneavoastră, cititorul, ați scăpat de acest aspect, deoarece totul este întotdeauna, dar întotdeauna sub control și nu a existat niciodată un caz de omisiune de adăugare de lichid, de supraîncălzire a motorului sau de preluare accidentală a mai mult decât permit reglementările și puterea tractorului.

EGR în sine este o invenție foarte simplă, o supapă de accelerație cu un arbore pe care se află discuri responsabile de închiderea și deschiderea fluxului de evacuare. Apoi, există un răcitor cu tub cu manta prin care trec gazele de eșapament, supapele de reținere care stabilizează presiunea și fluxul de gaze de eșapament.

Prin această scurtă analiză, încercăm să clarificăm faptul că problemele EGR sunt cauzate de alte componente ale tractorului. În cele mai multe cazuri, simpla înlocuire a modulului AGR nu este suficientă și este necesar să se sape mai adânc pentru a preveni apariția din nou a problemelor.

Cu fiecare EGR vândut, includem un prospect care le reamintește mecanicilor și proprietarilor să verifice componentele individuale.

Vă stăm la dispoziție zilnic pentru orice întrebare. Veți găsi informații de contact în secțiunea de contact.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Promovare pentru utilizatorii conectați

Înregistrați-vă pe site-ul nostru și beneficiați de reduceri atractive la produsele noastre!

×