Probleme cu turbina Holset HE500VG în Scania Euro 6 când geometria se blochează la temperaturi ridicate

Motoarele Scania Euro 6 (DC13 și DC16) utilizează, de asemenea, turbine cu geometrie variabilă Holset HE500VG. Acest sistem funcționează în condiții similare cu cele de la DAF, iar simptomele disfuncționalităților sunt aproape identice: turbina funcționează la rece și începe să se blocheze la cald.

 

Simptome tipice în cazul Scania

  • Lipsa de putere sub sarcină.
  • Mod de defectare a motorului.
  • Erori ale actuatorului turbinei în SDP3, cum ar fi „Actuatorul turbinei în afara intervalului” sau „Actuatorul nu poate atinge poziția”.
  • Regenerarea eșuată a DPF.

 

De ce este blocat VTG la Scania?

Deși codurile de eroare sunt diferite de DAF, mecanismul de defecțiune este identic.

  • DPF – regenerările frecvente sau nefinalizate fac ca combustibilul să ardă doar în turbină. Carbonul se depune pe inelul unison și pe palete.
  • EGR – defecțiunile supapelor conduc la temperaturi mai ridicate ale gazelor de evacuare la nivelul turbinei.
  • NOx – citirile eronate perturbă procesul de ardere, crescând temperaturile EGT.

Rezultatul: pe un motor rece, turbina funcționează corect, dar pe un motor cald se triează, blocând mișcarea VTG.

 

Diagnosticarea Scania

SDP3 „Turbine actuator calibration ” test – întoarcere a pozițiilor setate și reale.

Verificarea manuală a mișcării manetei după demontarea actuatorului.

Analiza Δp DPF și a temperaturii gazelor de eșapament în timpul testului de rulare.

Soluții pentru atelier

  1. Regenerarea turbinei HE500VG – curățarea geometriei, îndepărtarea acumulărilor de carbon.
  2. Numai în a doua comandă – înlocuirea actuatorului VTG.
  3. Repararea sistemelor asociate: Senzori EGR, NOx, Δp DPF.
  4. Verificarea kilometrajului și a planului de service – în practică, primele simptome apar adesea încă de la 350-450 mii km în condiții dificile de flotă.

 

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

1. Ce coduri de eroare corespund la U1052 în Scania?

Cel mai adesea „Actuatorul turbinei în afara intervalului” sau „Actuatorul nu poate atinge poziția”. Interpretarea lor este identică – o nepotrivire între punctul de referință și valoarea reală.

 

2. Turbinele Holset HE500VG din Scania au defecte diferite de cele din DAF?

Nu. Ele au același design, diferențele sunt doar în software-ul ECU și în procedurile de diagnosticare.

 

3. Actuatorul în sine poate fi regenerat în Scania?

Da, dar rareori este cauza principală. În majoritatea cazurilor, problema este mecanica turbinei, nu electronica.

 

Rezumat

Scania Euro 6 cu o turbină Holset HE500VG suferă de exact aceeași problemă ca DAF XF: mecanica VTG se blochează la cald. ECU interpretează acest lucru ca pe o eroare a actuatorului, dar cauza reală este acumularea de carbon și supraîncălzirea turbinei. Diagnosticarea precisă și recondiționarea pot evita costurile și înlocuirile inutile.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Promovare pentru utilizatorii conectați

Înregistrați-vă pe site-ul nostru și beneficiați de reduceri atractive la produsele noastre!