Răcitoare pentru gaze de eșapament EGR regenerate – o modalitate economică de a restabili eficiența sistemului de recirculare a gazelor de eșapament

Radiatorul se murdărește și dacă da, cum îl puteți curăța singur? Pot fi regenerate răcitoarele EGR deteriorate? În acest articol, răspundem la aceste întrebări, încercând să ne ajutăm cititorii să restabilească eficiența sistemului de recirculare a gazelor de eșapament cât mai eficient și economic posibil.

 

Radiator EGR – ce este și care sunt funcțiile sale?

Răcitorul EGR, adică răcitorul de recirculare a gazelor de eșapament, este un element important al sistemului care vizează îmbunătățirea eficienței motorului și reducerea emisiilor de substanțe nocive. Cooperează cu supapa EGR, care este responsabilă cu reintroducerea unei părți a gazelor de eșapament în camera de ardere. Funcția răcitorului este de a reduce temperatura gazelor de eșapament înainte de a le returna la motor.

În modelele moderne de vehicule, în special cele care îndeplinesc standardele stricte privind emisiile de oxid de azot, răcitorul EGR devine un element inseparabil al sistemului de evacuare. Prin răcirea gazelor de eșapament înainte de a reveni în camera de ardere, răcitorul ajută la reducerea în continuare a emisiilor de oxizi de azot cu până la 70%. Deși aceasta este o soluție eficientă, nu toți șoferii o acceptă, având în vedere potențialele probleme asociate cu defecțiunea supapei EGR și necesitatea curățării regulate atât a supapei în sine, cât și a răcitorului EGR.

 

Când este potrivit pentru curățare răcitorul EGR?

Determinarea cât de des să curățați răcitorul EGR poate fi o provocare. Ar trebui să acordați atenție mai multor factori care influențează nivelul de murdărie.

  • Primul aspect important este calitatea combustibilului folosit, care este deosebit de importantă, mai ales pentru motoarele diesel, mai ales atunci când se folosesc combustibili cu adaos de biocomponente.

  • Un alt factor este modul de funcționare a vehiculului, deoarece răcitorul EGR se murdărește mai ales în anumite etape de funcționare a motorului.

  • Este important să curățați regulat caloriferul, deoarece cu cât radiatorul este mai murdar, cu atât mai repede se va acumula funingine pe el.

Recomandările experților sugerează că, în condiții optime, curățarea răcitorului EGR ar trebui efectuată aproximativ la fiecare 100.000 de kilometri. In cazul functionarii in conditii mai dificile, aceasta frecventa nu trebuie sa depaseasca 50.000 de kilometri.

 

Regenerarea răcitorului EGR – de ce este benefică?

Datorită regenerării răcitorului EGR, este posibilă restabilirea eficienței optime a acestui element, care, la rândul său, se traduce printr-o reducere eficientă a temperaturii gazelor de eșapament. Temperatura lor este crucială în procesul de recirculare a gazelor de eșapament, reducând emisiile de oxid de azot.

 

Regenerarea răcitorului EGR nu numai că are un impact semnificativ asupra eficienței sistemului de recirculare a gazelor de eșapament, dar aduce și beneficii economice în comparație cu înlocuirea acestuia cu un element nou. În comparație cu înlocuirea costisitoare a unui nou radiator, regenerarea devine o soluție avantajoasă, oferind economii financiare, menținând în același timp eficiența ridicată a sistemului EGR. Această abordare nu numai că sprijină protecția mediului, dar face și menținerea vehiculului în stare bună mai accesibilă și durabilă.

 

Curățarea răcitorului EGR – cum se face?

 

Curățarea răcitorului EGR fără a-l demonta din sistem nu este întotdeauna posibilă. Efectele acestei metode depind de accesul la radiator, care poate fi limitat de conducte conectate pe ambele părți. Dacă sistemul de recirculare a gazelor de eșapament permite îndepărtarea ușoară a radiatorului și acesta nu este complet contaminat, această metodă poate fi eficientă.

Într-un astfel de caz, este necesar să se folosească un agent de curățare special destinat aluminiului și apei sub presiune. Aplicațiile repetate ale agentului de curățare și clătirea temeinică cu apă produc de obicei rezultate satisfăcătoare. Cu toate acestea, merită să ne amintim că utilitatea tuturor tipurilor de perii sau a altor instrumente poate fi limitată, iar eficacitatea acestei metode depinde de gradul de murdărie de pe radiator.

 

Cum să recunoașteți o defecțiune la răcitorul de gaze de eșapament EGR?

 

Următoarele simptome pot indica o defecțiune a răcitorului de gaze de eșapament EGR:

  • scăderea performanței motorului;
  • emisii de evacuare crescute;
  • funcționarea neuniformă a motorului;
  • consum excesiv de combustibil;
  • coduri de eroare ale motorului;

sediment negru în jurul răcitorului EGR.

Dacă apar aceste simptome, este recomandat să consultați un mecanic profesionist sau să utilizați diagnosticul auto.

 

Răcitoare de gaze de eșapament EGR regenerate în oferta Arcoore 

 

Dacă răcitorul de gaze de eșapament EGR este defect în vehiculele din flota dumneavoastră, puteți alege componente regenerate din oferta noastră. Site-ul oferă răcitoare EGR regenerate, compatibile cu camioane de diferite mărci, potrivite pentru vehicule de modele mai vechi și mai tinere, care îndeplinesc standardele de emisii de evacuare de la Euro 4 la Euro 6.

Fiecare răcitor de gaze de eșapament EGR regenerat este o garanție a eficienței tehnice și operaționale complete

 

Promovare pentru utilizatorii conectați

Înregistrați-vă pe site-ul nostru și beneficiați de reduceri atractive la produsele noastre!

×