Răcitor de gaze de eșapament – modul EGR MAN TGX Euro 6 – cauze de defecțiuni

Tractorul cu semiremorcă MAN TGX Euro 6 este unul dintre cele mai populare vehicule nu numai pe drumurile poloneze. Reglementările privind emisiile Euro VI au avut o influență puternică asupra designului motorului. Motorul vehiculului este echipat cu un modul EGR mare sau, altfel spus, cu un răcitor al gazelor de eșapament. În scopuri OE, răcitorul EGR este fabricat de Modine, iar supapa EGR, care este practic o parte integrantă a răcitorului, de o altă companie. Controlul este asigurat de un servomotor, regulator, automat, electronic, electronica, regulator electronic – se folosesc multe denumiri. 

 

Proiectarea MAN TGX Euro 6

Designul în sine este foarte simplu. Gazele de eșapament, prin intermediul clapetelor deschise ale supapei EGR, intră în răcitorul gazelor de eșapament pentru a scăpa la o temperatură mai scăzută printr-un sistem de tuburi din răcitorul cu tuburi și coajă, înconjurat de lichid de răcire, către sistemul de evacuare și, parțial, către turbină pentru a participa din nou la procesul de ardere.

În principiu, construcția este foarte simplă, ușoară și plăcută. Cu toate acestea, se dovedește a fi o problemă uriașă pentru proprietarii de mașini, mecanici și ateliere. 

Suntem în domeniul recondiționării de 10 ani și am văzut foarte multe în domeniul recirculării gazelor de eșapament, nu numai pentru MAN TGX Euro 5, ci și pentru Scania, DAF și Mercedes. În această postare, însă, ne vom concentra pe recirculatorul utilizat pe MAN TGX Euro 6. Evident, avem părerile noastre despre acest design și problemele pe care le are. În cele ce urmează, vom încerca să vă oferim o mică perspectivă asupra a ceea ce ar mai putea cauza o funcționare defectuoasă a modulului EGR și la ce ar trebui să fiți atenți. 

 

Cauzele defecțiunilor la modulul EGR al MAN TGX Euro 6

Un EGR aproape 100% înlocuibil este pur și simplu înlocuit și gata, după câteva săptămâni situația se repetă și problema EGR apare din nou. Când sunt întrebat ce altceva a mai fost înlocuit, practic nu primesc niciodată un răspuns de „ce”, iar când sunt întrebat ce a cauzat defectarea modulului EGR prima dată – nu vă voi surprinde – răspunsul este – a avut scurgeri. Nimeni nu pune întrebarea de ce s-a întâmplat acest lucru, ce a cauzat defectarea modulului Modine EGR. În continuarea acestui articol, vom încerca să descriem la ce trebuie să fiți atenți după ce ați demontat răcitorul de gaze de eșapament defect, recirculatorul MAN TGX Euro 6.

Răcitorul de gaze de eșapament, recirculatorul de gaze de eșapament sau modulul EGR pentru MAN TGX Euro 6 se defectează, mai ales atunci când rămâne fără lichid de răcire. În acest caz, gazele de eșapament care trec prin cartuș, adică prin răcitorul tubular, nu sunt răcite în niciun fel, deoarece nu există lichid de răcire în modulul EGR Modine în sine. Gazele de eșapament, care se află la o temperatură de aproximativ 700 °C și nu pot fi răcite în niciun fel, supraîncălzesc inserția radiatorului și prezintă scurgeri. Mașina „pierde” apoi lichidul de răcire, poate pierde putere și poate cauza creșterea consumului de combustibil – dar acestea sunt simptome „ușoare” în comparație cu ceea ce poate face lipsa lichidului de răcire întregului motor. Efectele supraîncălzirii pot fi observate dintr-o privire. Supapa EGR sau clapeta de accelerație sau chiar clapetele sunt decolorate, la fel ca și sistemul de conducte din interior. Acesta este un indiciu clar că mașina a fost condusă mult timp „fără apă”.

Principalele simptome ale deteriorării EGR sunt pierderea lichidului de răcire.

Cea mai simplă presupunere este că, dacă pierderea este de până la 8 litri pe săptămână, atunci răcitorul de înaltă presiune, răcitorul de încărcare sau pur și simplu răcitorul de aer, utilizat pe acest model, montat dedesubt, aproape de carterul de ulei, a fost deteriorat. 

 

Dacă pierderea de lichid depășește valoarea menționată mai sus, mantaua sau răcitorul tubului de răcire din interiorul modulului EGR este deja deteriorat. Ținând cont de acest lucru, merită să verificați răcitorul de înaltă presiune atunci când înlocuiți recirculatorul.

 

Atunci când răcitorul de supraalimentare cedează, aceste depozite albe caracteristice apar pe modulul EGR, semănând cu un pic de „popcorn”. – imaginile de mai jos.

O turbină deteriorată contribuie, de asemenea, la problemele Modine. Deteriorarea turbinei determină apariția uleiului în sistemul de recirculare a gazelor de eșapament. După demontarea sistemului MAN TGX Euro 6 EGR, se poate observa ulei în secțiunea supapei, ca în imaginile de mai jos. Uleiul care pătrunde în gazele de eșapament, crește rezistența la răcire a acestora de către lichidul care curge în jurul lor și acest lucru, la rândul său, îl provoacă:

– Supraîncălzirea cartușului și desigilarea acestuia

– Fluxul de gaze de eșapament murdare în secțiunea de supape, care determină presiunea gazelor de eșapament care ies din răcitorul EGR

În cazul acestui design al răcitorului de gaze de eșapament MAN TGX Euro 6 EGR, pot exista, desigur, mai multe cauze și motive, precum și cauze care apar simultan. Cel mai enervant și cel mai frecvent caz este combinația de defecțiuni – MAN OE cooler de înaltă presiune 51095007168  pierdere de lichid de răcire în sistem) și probleme la turbină. Mai jos sunt prezentate fotografii de probă prin care se poate determina cauza defecțiunii modulului EGR cu o certitudine de aproape 100%..

O altă problemă cu acest design este, sau mai bine zis este, injectoarele nr. 7 și 8. Acestea cedează foarte des și pur și simplu se împuținează (Arcoore oferă posibilitatea de a le regenera). Combustibilul din camera de ardere nu arde așa cum ar trebui și benzina însăși apare în recirculatorul de gaze de eșapament, ceea ce duce pur și simplu la defectarea acestuia. În unele cazuri, clapetele sau supapa de accelerație, sau, în termeni tehnici, supapa EGR, este cea mai probabilă să cedeze.

Ținând cont de toate aceste aspecte, merită să vedeți, să priviți și să vă gândiți la ceea ce a cauzat/care a cauzat defecțiunea. Simpla înlocuire a EGR nu va da întotdeauna rezultatul scontat de a nu mai avea erori sau de a reînnoi problemele de la Modine la MAN TGX Euro 6.

Desigur, recomandăm toate soluțiile noastre, dar ne concentrăm cel mai mult pe recirculatorul EGR recondiționat MAN TGX Euro 6 împreună cu noul accelerator original complet cu servomotor. 

De asemenea, sunt oferite clapetele originale în sine, supapa EGR originală MAN TGX Euro 6 Euro 6.

 

Promovare pentru utilizatorii conectați

Înregistrați-vă pe site-ul nostru și beneficiați de reduceri atractive la produsele noastre!

×