Regenerarea VGT/VTG – ce merită să știți?

Aveți vehicule în flota dumneavoastră echipate cu turbocompresoare VGT? Aflați ce deosebește acest tip de turbocompresor, cum afectează performanța motorului și cum puteți detecta o defecțiune. Aflați de ce ar trebui să pariați pe turbocompresoare VGT recondiționate și cum funcționează procesul de recondiționare și convingeți-vă. Aflați de ce ar trebui să alegeți turbocompresoarele VGT recondiționate din gama Arcoore.

 

Ce este VGT/VTG?

 

VGT (Variable Geometry Turbocharger) este un turbocompresor cu lamele cu geometrie variabilă. Acest tip de turbocompresor face posibilă reglarea fluxului de aer către unitatea de acționare prin modificarea unghiului lamelelor turbinei. În ce fel este acesta superior turbocompresoarelor cu palete fixe?.

Turbo compresoarele VGT sunt capabile să și adapteze funcționarea la condițiile de conducere variabile, asigurând astfel furnizarea presiunii optime a aerului către motor pe durata funcționării unității. Între timp, performanța turbocompresoarelor cu lamă fixă depinde de presiunea și debitul de aer constante. Adaptarea modelelor VGT la schimbarea condițiilor de conducere și asigurarea unei presiuni optime a aerului se traduce printr-o performanță mai bună a motorului. Ca urmare a acestor avantaje, turbocompresoarele VGT sunt utilizate, de exemplu, la camioane și utilaje de construcții, care necesită o unitate de acționare de înaltă performanță.

 

 

Cele mai probabile defecțiuni în VGT/VTG

 

Turbocompresoarele VGT sunt componente care constau din diverse părți. Cele individuale pot suferi uzură sau deteriorări mecanice, cu rezultatul că întreaga componentă nu funcționează corect, ceea ce se traduce printr-o deteriorare a calității de funcționare a motorului. Defecțiunile care pot apărea în cadrul VGT includ:

  • deteriorarea rotorilor turbinei;
  • deteriorarea rotorului compresorului;
  • o scurgere care are ca rezultat o scurgere de ulei;
  • deteriorarea actuatoarelor;
  • deteriorarea senzorilor sau alte probleme electrice și electronice.

 

Defecțiunea VGT/VTG – simptome

 

Funcțiunile VGT sunt destul de ușor de depistat datorită deteriorării performanțelor motorului. Cel mai frecvent, acestea se referă la performanță și funcționare. Cauza finală a anomaliei este, desigur, cel mai ușor de identificat prin conectarea vehiculului la un computer de diagnosticare.

Cele mai frecvente simptome ale deteriorării VGT includ:

  • o scădere a puterii motorului, cel mai adesea la accelerare sau la urcarea unei pante;
  • creșterea consumului de combustibil;
  • senzație de vibrații și trepidații, în special la viteze mari;
  • fum excesiv din țeava de eșapament;
  • aprinderea luminii de verificare a motorului de pe tabloul de bord.

apariția oricăruia dintre simptomele enumerate poate indica o defecțiune a turbocompresorului VGT. JDacă le observați, conectați imediat autovehiculul la o stație de diagnosticare sau mergeți la un centru de service auto. Dacă se detectează o defecțiune, poate fi necesară înlocuirea sau recondiționarea VGT..

 

 

 

Cum funcționează regenerarea VGT/VTG?

 

Recondiționarea VGT este un proces care vizează readucerea unui turbocompresor de acest tip la caracteristicile tehnice și de performanță originale. Pentru a efectua o recondiționare VGT, întregul turbocompresor trebuie mai întâi să fie demontat, apoi dezasamblat și fiecare componentă trebuie curățată temeinic, inclusiv turbina, compresorul și alte componente.

După ce toate componentele turbocompresorului VGT au fost curățate temeinic de ulei, funingine și alți contaminanți, starea lor trebuie evaluată cu precizie. Aceasta include, de exemplu, rotoarele, paletele, actuatoarele, senzorii și garniturile. Specialistul decide dacă piesa este potrivită pentru reparații sau dacă trebuie înlocuită cu una nouă. În cazul în care componentele electronice, cum ar fi controlorii sau senzorii, sunt deteriorate, acestea trebuie înlocuite cu unele noi.

Odată ce componentele VGT au fost reparate sau recondiționate, este timpul să reasamblați turbocompresorul și să testați și să verificați performanța și funcționalitatea acestuia.

 

Repararea VGT/VTG – ce kilometraj este suficient?

 

Reparația VGT este un proces care vă readuce componentele la proprietățile lor funcționale, tehnice și calitative originale. Acesta este motivul pentru care turbocompresoarele reparate de acest tip sunt capabile să funcționeze corect până la câteva sute de mii de kilometri.

Durata de viață a acestei componente depinde, printre altele, de calitatea procesului de recondiționare efectuat sau de modul în care este utilizat vehiculul. Pentru a prelungi durata de viață a VGT-ului reparat, este important să rețineți:

  • schimbarea regulată a uleiului și a filtrului;
  • răcirea turbinei înainte de oprirea motorului;
  • condusul corect, adică, printre altele, să nu apăsăm pedala de accelerație până la podea la turații mici;
  • așteptând aproximativ 30 de secunde după pornirea motorului (în acest timp, uleiul se va fi distribuit complet în toate părțile care compun VGT).

 

Repararea sau înlocuirea pieselor VGT/VTG?

 

Dacă este posibilă doar recondiționarea VGT, merită să optați pentru această opțiune. Efectele de lungă durată ale reparației VGT și costurile semnificativ mai mici sunt argumentele care îi determină pe mulți proprietari de vehicule să se orienteze către această soluție.

De asemenea, merită să optați pentru un turbocompresor VGT recondiționat. La Arcoore, oferim turbocompresoare VGT recondiționate de înaltă calitate pentru multe modele de camioane sau utilaje agricole și de construcții.

Promovare pentru utilizatorii conectați

Înregistrați-vă pe site-ul nostru și beneficiați de reduceri atractive la produsele noastre!

×